پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119191
ريشه ناکامي‌هاي فوتبال ايران کجاست؟!
تاریخ انتشار : 1393/07/20 09:18:30
نمایش : 1810
ناکامي در رده هاي پايه فوتبال ايران در حالي با شکست و حذف تيم جوانان از مسابقات قهرماني آسيا تکميل شد که هنوز به درستي مشخص نشده ريشه اين ناکامي ها کجاست. برخي اعتقاد دارند مربيان داخلي توانايي هدايت تيم‌هاي ايران را ندارند و برخي فدراسيون فوتبال را مقصر مي‌دانند اما واقعيت اين است که اين شکست‌ها کمتر به مربيان ربط دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از شکست وينگادا دسته‌اي هميشگي عليه اجنبي ها موضع گرفتند. حالا و پس از شکست علي دوستي مهر هم لابد گروه هميشگي مخالف مربيان داخلي حمله متقابل انجام مي دهند اما موضوع اين است: ليگي که نمي تواند طي بيست سال حتي يک تيمش را به قهرماني آسيا برساند چطور مي خواهد تيم هاي ملي اش را قهرمان آسيا کند؟

شکست تيم فوتبال جوانان ايران به يمن و حذف از مسابقات قهرماني آسيا با بزرگاني چون علي دوستي مهر و مهدي مهدوي کيا اگرچه ناباوانه بود و عجيب و غير قابل باور اما تنها کلکسيون فوتبال ما را تکميل کرد وگرنه اتفاق خاصي رخ نداده است

مگر باشگاه‌هاي ما قهرمان آسيا شده اند که تيم علي دوستي مهر بخواهد تيمش را قهرمان کند؟ اصالتا چند دهه است که در همين جام ملت‌هاي آسيا هم قهرمان نشده ايم که حالا ازشکست برابر يمن در رده پايه که نتايجش غير قابل پيش بيني است شوکه شويم؟

اشکال از علي دوستي مهر يا ديگران نيست موضوع اين است که بايد اشکال را جاي ديگري جستجو کرد. جايي شايد در کميته جوانان يا حتي شهرداري هايي که زمين سه گوش و گود شهرزاد و يخچال و منبع را تبديل به بازار روز کرده‌اند و ديگر حتي همان زمين خاکي‌هاي قديمي مجاني هم در اختيار جوانترها نيست که از صبح بروند فوتبال و شب بيايند خانه! اشکال هر چه هست نه از وينگاداست و نه از علي دوستي مهر. عيب را بايد جاي ديگري دنبال کرد.

به ياد روزي افتاديم که وينگادا حذف شد و حمله به اجنبي ها شروع شد حالا هم لابد طيف مقابل اين نبرد نژاد پرستانه مي خواهند به علي دوستي مهر حمله کنند ولي واقعيت ماجرا اين است که اين يک ديدگاه اشتباه است و دردي از فوتبال ايران دوا نمي کند و ريشه مشکلات اين نيست.

ريشه آنجاست که کي روش با علم بيشتر از همه اجنبي ها و وطني هاي ما با صعود به جام جهاني مرهمي گذاشت روي زخم فوتبال ايران و ما تصور کرديم فوتبال ما همان است که کي‌روش اجرا کرده است!

اما فوتبال ايران اين نبود. اين قدرت را نداشت و يا اگر هم داشت ساخته ليگ انگلستان و آلمان و بلژيک بود نه ليگ ايران!

آنچه از ليگ ايران بيرون مي آيد همين‌هاست که مي بينيد و حتي منتقدين اجنبي ها خودشان هم نمي توانند و نتوانسته اند که تيمشان را در آسيا به جايي برسانند و آنها هم اگر تا مراحلي بالا مي روند باز هم با اتکا به بازيکناني است که از ليگ‌هاي اروپايي آمده اند وگرنه با ليگ ايران نمي توان به جايي رسيد و مي توان از تايلند ۴ تا خورد و به يمن هم حتي باخت يمني که شايد کل جمعيتش در مجموعه ورزشي آزادي جا شوند!

در واقع اين مسابقات و آن حذف‌ها به سود کي روش و به ضرر ليگ تمام شد. ليگي که کيفيت ندارد، سازنده نيست و متيمهايش حتي نمي توانند طي بيست سال يک بار قهرمان آسيا شوند! و کي روش دقيقا از دل همين ليگ است که کي روش تيم را به جام جهاني برده هرچند معلوم نيست حتي خودش هم بتواند دوباره اين حرکت را رقم بزند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html